onsdag 30 mars 2011

Min fobi

Jag är i en sån där svacka igen.
Som min KBT teapeut sa och som jag blev påmind av på Sofies änglar i gårkväll. Jag måste exponeras för att det ska bli naturligt sedan.
Nej för mig kommer det aldrig bli naturligt att se sina barn kräkas, jag tänker inte exponera mig i onödan. Hell no!
Det går magsjuka på dagis... igen och den här gången har jag inte lämnat barnen. Jag är hemsk men jag gör det bara inte, nästa vecka får de gå... tror jag. Fan! Ska det vara så här hela livet?!
Två magsjukor räcker för den här säsongen, den här säsongen som aldrig tänker ta slut tydligen...


Två inlägg på en dag! Guldstjärna till mig ;)

4 kommentarer:

L sa...

Fan va du måste vara stark som pallar med magsjuka sådär. Jag är själv emetofob och mina nerver skulle gå under av att ha det i mitt hem. Bra blogg!

Linda sa...

Tack! Ja jag har kommit en bra bit på väg. Jag vågar åka buss på vintern nu, det kunde jag inte för två år sedan.
Man får liksom räkna lite med att få hem det när man har små barn. Men nu har jag själv klarat mig i två år. Det är mycket klorin och mycket handsprit som gäller.

IdahClaesson sa...

Hej! Jag kom in på din blogg när jag sökte på emetofobi, jag är 21 år och lider nämligen också av denna hemska åkomma... Jag har funderat mycket kring det där med barn, jag vill så himla gärna våga bilda en familj och därför undrar jag hur du klarar av att ha flera småbarn med tanke på alla sjukdomar de drar med sig hem? Jag är även bekymrad över hur det kommer bli att vara gravid och vid förlossningen. Är du bara rädd för just magsjuka, eller är du som jag, också rädd för allt som har med att spy att göra? Vore tacksam för svar! Kram Idah.

Linda sa...

Hej ida!
Ja jag tänkte ju att ju fler barn ju fler magsjukor osv men det har gått bra. Viljan vann över fobin när det kommer till barn :)
Jag är själv inte rädd för att spy så graviditet och förlossning har gått bra. Jag har klarat mig rätt bra när det kommer till graviditetsillamående och jag har kräkts 2 av 4 förlossningar men när man ligger där och har så ont så skiter man faktiskt i det. Jag är rädd att kräkas när jag inte är hemma men det är värre när barnen eller mannen spyr. Nu äter jag en bra medicin så jag mår ganska bra. Jag vågar göra mer saker nu på vintern än tidigare. Och när vi fick magsjuka i början av fec så hade jag inte så mycket ångest.