lördag 14 augusti 2010

4-barnschocken

Jag tyckte att det inte var någon större skillnad mellan två och tre barn. Det gick väldigt bra. Men nu är det värre. Shit! Så fort tutten åker fram och jag ska amma Emil så ska det hittas på sattyg. Allt från att sno något ur skafferiet till att de slåss.vad prioriterar man? Att låta Emil bli halvmätt så man kan avstyra bråk? eller matar man klart och tar bråket sen? Kanske beror det på att jag faktiskt ammar? Jag flaskmatade Emma och då gick det ju att bunkra upp med kuddar så hon kunde äta själv i nödfall. Eller beror det på att de är äldre så det blir mer tjafs?
Jag kan inte vända ryggen 10 sekunder förens någon av dem är och väcker Emil som jag kämpat med att söva.
Jag har vilket fall inte kommit in i några som helst rutiner... men Emil är ju bara 9 dagar så det kommer väl.
Men oj vad jobbigt det är att göra detta själv när Tomas jobbar... Vi hade ju trott att Emil skulle komma under semestern, det gjorde han iofs näst sista dagen så man liksom bara kastades in i vardagen med jobb och dagis på en gång.

Nu ska jag snart försöka söva barnen helt själv. Tomas är på svensexa. Emma har redan somnat så det borde inte bli alltför svårt, så länge Emil fortfarande sover.

Inga kommentarer: