onsdag 15 september 2010

Nu kommer rutinerna så sakta tillbaka


Nu har vi börjat komma in i rutinerna igen,skönt! Emil tycker nämligen att det är morgon runt 05.15 och skriker om jag inte går upp med honom då. Han blir glad och skrattar sitt tysta skratt så fort jag sätter honom i babysittern och hur trött och irriterad jag än är så är det glömt när han ler sitt (nästan) tandlösa leende.
Så när man är vaken så tidigt så hinner man både dricka en och två kaffe och hinner med påklädning och utfodring av tre större barn. Oftast har jag precis ammat innan jag springer med Tindra till skolan och Emma och Elias till dagis att jag kan lämna Emil hemma mätt och nöjd, Ja om Tomas inte är på jobbet såklart.

Emil blir 6 veckor i morgon! Helt sjukt! I dag var vi på BVC och på 2 veckor har min stora kille gått upp 540g! Han har nu gått upp drygt ett kilo sedan han föddes. På längden har han växt 6 cm :-) En kurva över på längd och en under på vikt... ja enligt den sk normalkurvan.

Annars händer inte så mycket här. Det är fullt upp med fyra barn :-)

Inga kommentarer: