måndag 22 juni 2009

Midsommar




Midsommarafton började ju bra med fint väder. Jag var uppe med tuppen och fixade håret. (Undrar varför jag i stället för 2 timmars lockande inte permanentar mig) Sussa kom och hämtade oss kl 12. Då hade jag även hunnit locka Tindras hår,handlat mat osv.
Det var en blandad sol,regn och åsk dag men så fort solen tittade fram var barnen ute på studsmattan och hoppade. Toppen att Sussa och Micke hat världens största tomt.
Vi åt massa god midsommarmat under taket på terassen och sedan bar det av till midsommardans. Regnet öste så klart ner men vad gjorde det? Barnen fick låna torra kläder av Sussa sen:)
Tyvärr slutade kvällen i bråk med taxichauffören. Men när man beställt taxi med plats för 5 och väntat 2 timmar så är tålamodet uselt. Särskilt när då taxichaffören itne vill ringa på sin internradio och försöka lösa hur det kan bli så fel. Vi kom inte fram till taxibolaget eftersom hela eskilstuna verkade vilja ha taxi just då. Polisen kom. Det var jag som ringde när taxisnubben fick för sig att dra i väg.... med Elias i bilen. Ja det var ju ok att först ta körningen men när vi då hade börjat packa in trötta barn. Sedan va det inte okej och när jag då började bråka vägrade han köra oss. Polisen kom iallafall men då hade taxigubben redan dragit och vi fick vänta ytterligare nån timme för att komma hem. Sussa ringde taxibolaget i går och försökte reda upp allt. OCh taxibolaget tyckte vi skulle polisanmäla chauffören. För man låser inte dörren och försöker dra med ett barn i bilen. Hade inte jag fått upp chaufförens bildörr hade han dragit. Idiotgubbe! Vi var varken fulla eller otrevliga, vi ville bara hem men till slut lackade jag ju.

Summasumarum: dagen var helt perfa! Tack Sussa och Micke!


2 kommentarer:

Perlamarela sa...

Gah! Vad är det jag läser! nedrans chaffis som skulle dra med E, det går knappt att kommentera!

Du ser så fin ut på bilden och vad roligt att ni hade det bra förutom den hemska incidenten!!! Vi hade också beställt taxi på midsommarafton som aldrig kom. Jag vet inte vad det var för taxibolag eftersom det var B som ringde och han var ändå ute i god tid!

Birgitta sa...

Tur att det bara är midsommar en gång om året ;)