lördag 23 januari 2010

Äntligen någon som ser problemen!

I november var en fsk lärare från BUP och observerade Tindra i skolan. Han sa att om han inte visste vem han skulle observera så hade han inte lagt märke till Tindra, men när han sedan började observera henne så förstod han att Tindra som satt så snällt på samlingen inte tog in någon info från fröken. Hon imiterade bara de andra barnen helt enkelt. Hon satt still, precis som de andra men hon var nog i sin egna lilla värld.
Hon har också två språk märkte han. Ett när hon pratade med sin kompis P. Hon pratade klart och tydligt. Men när hon pratar med andra i klassen så är det ofta otydligt och sluddrigt.
Att hon dessutom är omogen finmotoriskt märkte han... Äntligen någon som ser saker ingen annan har sett. Och äntligen förstår jag varför hon inte kan berätta vad som har hänt i skolan.
Nu börjar det äntligen hända saker. efter ett år av meningslösa möten där jag känner mig som en lögnare.
Nu kanske vi äntligen kan få en diagnos och rätt hjälp!
Jag hade gett upp för länge sedan om det inte var så att jag vet och känner att hon inte riktigt är som alla andra, fast kanske ingen annan ser det. Mammahjärtat vet bäst!

3 kommentarer:

Perlamarela sa...

Vad glad jag blir för er!

Chellio sa...

Visst är det hemskt att man ska behöva "slåss" för att få hjälp i detta landsting. Man blir aldrig riktigt tagen på alvar och när man äntligen får nogon som lyssnar och också ser problemet blir man överlycklig. Det är ju igentligen hemskt att det är så... Vad skönt att ni iaf fått någon som ser vad ni menar.

Unknown sa...

Emetofobi, läste jag mellan raderna, jag kanske inte har en uttalad fobi för att kräkas, men det är absolut det värsta jag vet och är nästan manisk hur jag skall undvika smittor osv. Nu är det den värsta tiden för mig, få det florerar diverse magåkommor, jag har hemma min stora son från dagis då det är mycket magsjuka. Va skönt att jag fann din blogg!

Må väl
Kram Camilla