tisdag 2 mars 2010

Säsongens första magsjuka

Fick jag uppleva i går. Elias, Tomas, Tindra och Emma började kräkas med bara några timmars mellanrum. Jag väntar fortfarande på min tur.... Jag vill bara ha den nu så jag kan sluta tänka på det sen. Däremot har det gått över förväntan. Jag bröt bara ihop en gång i går.
Men nu mår jag illa hela tiden, det sitter i huvudet för jag vet precis hur det känns när det är på riktigt.

Tomas har fått tillbaka sitt jobb och ska vara där i morgon, så det är då jag blir sjuk såklart! Men det får funka då. Han är inte borta så länge och jag har ju faktiskt en 6-åring som älskar att hjälpa till så hon får väl bre ett par mackor till sig själv och sina småsyskon om det skulle vara så.

Men jag tror att medicinen (som jag slutade med när jag fick veta att jag var gravid) och terapin funkade över förväntan. Kanske beror det ocskå på att det här är första magsjukan på typ 14 månader eller så.

Eller så slipper jag magsjukan för att jag har kräkts tillräckligt i min graviditet. Varje dag i 10 veckor. På morognen, när jag lagade mat, när jag inte klarade av lukter.... Vissa saker klarar jag fortfarande inte. Som att ta hand om magsjukelakan... eller att byta bajsblöja om jag verkligen inte behöver.
Nåja over and out!

Inga kommentarer: