onsdag 5 maj 2010

En heldag på förlossningen

Ja i går åkte jag in, i förrgår fick jag feber, otroligt ont i magen med sammanragningar och illamående. Magsjuka tänkte jag då men när det sedan gick över och jag kunde sova så tänkte jag att det bara var kroppen som jävlades. I går morse måde jag bättre men efter att ha lämnat Tindra i skolan kom et tillbaka så jag ringde bm som skickade mig till förlossningen.
Väl där sattes CTG kurva i en timme. En fin kurva utan SD och hjärtljud på 155 slag.
Sean kom en uska och satte dropp, tog massa rör blod och jag fick ett armband runt handleden och då började jag bli lite rädd faktiskt.
Tomas var tvungen att åka hem och fixa med dagis/skolhämtning och kvar där blev jag. Att dessutom vara utan mobil gjorde mig ledsen så jag fällde ett par tårar. Jag var både rädd och orolig.
Läkaren med läkarstudent kom så småningom in och lyssnade på hjärta och lungor på mig. Sedan fick jag göra ett ultraljud som visade en riktigt livlig bebis som låg lite på sniskan. Rumpan uppe vid mitt vänstra revnben och huvudet på hödersida någonstans i navelhöjd. Att jag hade ont på ett specifikt ställe berodde nog på att huvudetlåg där och tryckte. Annars såg det bra ut. Bra med fostervatten och så.
Sedan gjorde hon en koll på tappen också och den var opåverkad så mina SD påverkar inte som tur är.
Blodproven visade lite förhöjda vita blokroppar så får jag över 38 grader igen så ska jag in. Annars så såg det bra ut.
Anledningen till droppet var om et var blindtarmen eller något kirurgiskt så var det bra att jag var fastande.
Men nu har jag gjort en koll och även om jag inte mår bra me yrsel, illamående och ständigt ont i magen med SD så påverkas inte tappen och det känns bra.

1 kommentar:

Chellio sa...

Fy läskigt, skönt att det inte påverkade tappen.