söndag 30 maj 2010

Klådan är tillbaka

Och jag orkar inte, jag visste ju att sannorlikhetan att få hepatos denna graviditet också var 50-75% men jag hade hoppats att vara den 25-50% som slapp men den kom som ett brev på posten häromkvällen.
Så i morgon kommer jag troligen vara på förlossningen igen och ta prover...
Jag vill inte, vill inte, vill inte för den här klådan är värre än allt, allt!
Förhoppningsvis gör denna bebis som Emma, bestämmer sig för att titta ut líte tidigare. Men än är det för tidigt.
Nu kommer slutet vara drygt, jag har inte samma längtan och pirr. Jag vill ha ut den nu så jag får sluta klia sönder händer, fötter och ben.
31+4 i dag.... över 8 veckor kvar. Eller 6 veckor eftersom jag kommer bli igångsatt 38+0 i fall den inte kommer tidigare.
Låååånga veckor!

2 kommentarer:

Smilla sa...

Oh fy. Jag hade sådan klåda med Em. men ingen gjorde något åt det. Sedan dess har jag sett på någon dokumentär att det handlar om leverpåverkan och att det är skäl för igångsättning pga ökad risk för barnet i magen.

Det är hur som helst fruktansvärt och jag hoppas att det går över. Jag åt tavegyl (hjälpte inte alls) och la is på fotlederna i övrigt kliade jag tills det blödde. No bot. Blä.

Linda sa...

Jag fick lergigan förra gången, funkade inte heller men Bettina på förlossningen ville inte skriva ut ursofalk för den är svindyr och hjälper inte alltid. Vi får se i moirgon för då har jag läkarbesök på förlossningen. De testade även akupunktur förra gången men det hjälpte ju inte.
Hon lovade mig igångsättning 38+0 förra gången men Emma kom ju 36+4 så jag hoppas att denna också vill ut liiiite tidigare. Detta är hemskt och ingen tycks förstå... och det kanske inte är så konstigt. jag har också stora fina sår på benen nu :(
KOnstigt att ingen gjorde något åt det när du var gravid, det kan ju vara farligt!