torsdag 4 november 2010

Emil- en kampunge

I går natt när jag gav honom mat så insåg jag att det (nästan) bara finns fördelar med att ge flaska. Han somnade nämligen med flaskan i munnen och bet då tag i flasknappen. Hårt! Så jag fick lirka bort flaskan ur munnen på han. Vilken tur att det inte var min tutte tänkte jag. Jag måste iofs hela tiden påminna mig själv om alla dessa fördelar, för det gör faktiskt fortfarande ont i mammahjärtat. Jag behöver inte ge maten själv jämt, jag kan lämna honom hemma när jag åker någonstans, jag kan faktiskt dricka vin om jag vill, och vi sover mycket bättre. I natt vaknade han bara en gång!
Nackdelen är att jag alltid måste komma i håg att ha ersättning med mig. Och att blöjan luktar apa med ersättninggsbajs men det får man väl stå ut med :P

Inga kommentarer: