torsdag 8 januari 2009

Första dagisdagen efter julen

Ja jag trodde det var i går så jag satte klockan på ringning, väckte barnen gav dem frukost, böt blöjor och kämpade med vinterkläder... och så var det stängt!
Varför lär jag mig inte att skriva upp i kalendern när det är planeringsdagar?
Det blev en tur till öppna förkolan i stället och det var trevligt det med.
Men i dag var det dagisdag och Emma som aldrig har gråtit när jag har lämnat grät som en liten säl i dag. Fy vad jobbigt det var! Hoppas det gick snabbt över.
Jag har bara suttit på sofflocket i dag. Jag skulle fixa Elias garderob på förmiddagen. Han fick jättemycket fina kläder av en kompis på dagis. *Tack Maria och Liam* Men det får jag ta i eftermiddag. Elias kan ju hjälpa till så kanske han inte somnar.

Tomas ringde fastighetsbolaget i dag, vi har svinkallt. Elementen i köket och barnens rum funkar inte och det är 14 grader. Jag förstår varför de inte vill leka där. Fastighetsbolaget kontrade med att vädret har varit så ostabilt. Ja men va fan, det ska väl inte gå ut över oss. Att vi nästintill får sitta och äta med dunjackor. De skulle komma och kolla iallafall.

Inga kommentarer: