onsdag 28 januari 2009

Nu är det över

Åter vardag med dagis, jobb och allt vad det innebär. Det är liksom som ingenting hänt på något sätt. Allt har flytit på som vanligt utanför våran msbubbla. Det är bara i den här lägenheten som man drabbats av det värsta som finns. Det känns så märkligt när man kommer tillbaka till dagis.
Appropå dagis så håller de på att fixa gården nu, vilket betyder att vi inte har någon ingång. Ingång till E&E´s avdelning är nu genom deras altandörr:-O Det är krångligt och jobbigt att få av tre barn + sina egna skor på en minimatta. Gå genom avdelningen för att hänga upp ytterkläder.Gå igenom halva huset för att lämna Tindra och sedan tillbaka få på skorna och öppna altandörren. Och se till att någon låser den så barnen inte rymmer. Men det blir en bra gård nu hoppas jag. Inga mer swimingpooler som barnen kan drunkna i.

1 kommentar:

Anonym sa...

Jag som aldrig riktigt förstått det här med Dn fasa över magsjuka förstår NU hur otäckt och jobbigt det är, efter vår veckolånga magsjuka strax efter jul fasar jag för en ny omgång, inte för att jag själv är rädd för att kräkas, utan för att både jag och Elin blev så sjuka, idag när jag lämnade Elin och fick höra att det var barn sjuka frågade jag genast, med världens oro i magen, om det var magsjuka, men nej, vanlig förkylning så det gick ju bra denna gång.
*kram*