onsdag 15 april 2009

BUP

Även om jag kanske inte ska skriva detta inlägg så måste jag ventilera. Här hemma är det kaos. Det har det varit länge, alldeles för länge. Vi lever efter Tindras regler inte tvärtom och även fast vi har förökt bryta den onda cirkeln har vi inte lyckats. Efter utv.samtalet på förskolan tog jag modet till att ringa BUP om hjälp. Tindra är överaktiv på dagis också. Har svårt att sitta still och är okoncentrerad och orolig. Det kryper i kroppen säger hon.

Så jag har varit på första mötet där jag fick svara på ett formulär med frågor man använder inför en ADHD utredning och nu är det på gång. Tindra ska bli utredd för hon uppfyller alla kriterier. En fsk lärare från bupteamet ska obsevera Tindra på dagis och så ska hon göra en läkarundersökning innan bara. I slutet av månaden ska Tindra med till BUP också. Det känns bra men det måste göras nu innan skolan börjar.
Men visst känner man sig som en värdelös mamma...

4 kommentarer:

Perlamarela sa...

Du är en toppen mamma som ser till dina barns bästa! Jag är glad att du har sökt hjälp och du vet vart jag finns om du behöver prata.
Varma kramar!

Anonym sa...

Du är en bra mamma till Dina barn, den bästa. Det är bra för Tindra att Du sökt hjälp, bättre ju tidigare hon får den hjälp och stöd hon behöver.
*kram* Åsa

Susanna sa...

Du är inte alls värdelös, även om det kanske känns så. Man gör vad man kan för sina barn och ibland orkar man och ibland orkar man inte. Man är inte mer än människa. Och du har ju sökt hjälp. Det skulle ingen värdelös mamma göra.

Linda sa...

Tack tjejer!
Nästa vecka är det dags...