torsdag 8 april 2010

I dag är det bättre

I dag mår magen bättre. Inga sammandragningar än och det magonda är borta. Skönt!
Men jag har ingen ork. Jag fick ta en paus medans jag tömde och fyllde diskmaskinen. Känner mig som en 80 årig tant med noll kraft och energi.
Det ser ut som ett kaos här hemma men jag varken vågar eller orkar göra för mycket. När Tomas dessutom jobbar natt så blir det lite annorlunda. Men jag gör så mycket jag orkar när han sover och han gör så mycket han orkar när han har vaknat.

I dag ska jag till sjukhuset och prata med Tindras BUP tanter. jag tänker sätta ner foten nu. 15 månader och inte ett skit i stort sett har hänt. Nu ska min jävlar anamna fram. Det knäcker mig psykiskt det här med BUP.
Blir lite grinig när jag sessutom ber om tider när de små är på dagis. Vad får jag? En tid kl 13 på påsklovet. När jag inte har någon barnomsorg till Tindra. (Jag ska dit själv i dag)
Jag får väcka Tomas bra mycket tidigare i dag och jag ser framför mig en kväll med grinig man. Men jag har inget val.
Barnen fick iallafall vara kvar på dagis till 3 i dag. De glev glada över att få äta mellis på dagis:D

Inga kommentarer: