onsdag 7 april 2010

Ännu en sjuk föregående vecka.

Det började på Tisdagen att Tindra väckte mig och sa att hon hade ont i huvudet, frågade om hon ville vara hemma från skolan. Hon svarae ja. Hon vill alltid gå till skolan så jag förstod att hon inte mådde så bra, väckte Elias och Emma lite senare men Elias satte sig i soffan och sa att han inte skulle gå till dagis för han var sjuk. Emma låg kvar och sov och jag tänkte att det är lika bra att ringa vc. Sagt och gjort. En timme senare sitter vi på lab. Alla tre vet vad som ska hända, det hemska halsprovet ska tas. Det går relativt bra och det hemska är som bortblåst när det bjuds på klistermärken och ballonger. Alla tre visar postivit på streptokocker... igen! In till sköterskan som fixar recept med en läkare. Och då när vi är på väg hem igen kommer sköterskan på att jag också borde ta halsprov. Hej och hå, tillbaka till lab me tre griniga ungar, nu är det kö så vi får vänta 20 min. Efter skrap i halsen och en kräka så visar mitt prov negativt. Tillbaka till sköterskan och visa upp. Sean får vi äntligen gå hem.
3 barn med halsfluss 3 barn som ska ha penicillin. Skit!

Torsdagen kommer och nu börjar Tomas känna sig hängig, när han kommer hem från jobbet hostar han så det verkar som lungorna ska hostas sönder. VC besök för honom. Astma mediciner, mollipect och cocilana. Ja men kul! Nya meds i går.
Vill ni veta vad denna veckas kalas gick på pengamässigt?

Inga kommentarer: