tisdag 24 februari 2009

Går ner i vikt

Jag vägde mig i går på BVC, och jag har gått ner 3 kg. Jag var sedan innan underviktig om man kollar mitt BMI och nu är det mycket lägre. Jag vet inte riktigt hur jag ska gå upp i vikt. Jag menar jag äter ju allt och är i stort sätt sockerberoende men det verkar inte hjälpa att jag stoppar i mig godis, chips och cola. Neråt går vågen iaf.
För många är det kanske ett I-landsproblem men det är ganska jobbigt att vara underviktig också.
Mitt BMI ligger på 17.7 i dag :( låg på 18,8 för inte så länge sen.

*sätter mig och mumsar choklad och tar ett glas cola till det*

6 kommentarer:

Anonym sa...

jag kan absolut förstå att det är jobbigt åt det hållet också även om jag ligger på helt andra sidan BMI skalan än vad du gör. Jag skickar genast några k på posten, hur många vill du ha?

Mirre

Anonym sa...

Att gå ner i vikt fast man äter måste ju betyda att någonting är fel, jag tycker Du ska, än en gång, ta ett snack med läkare, någonting måste ju vara fel, kan det bero på ångesten, stressen ja Du vet, Du kan ju inte fortsätta gå ner i vikt, då försvinner ju Du snart.

*kram*

Perlamarela sa...

Jag har en väninna på andra sidan världen med precis samma problem. Hon har försökt med allt men är underviktig ändå. Tufft att försökt förklara för andra att det känns minst lika jobbigt för henne att klä upp sig som för andra som känner sig överviktiga och är missnöjda med sin kropp.
Kram på dig och familjen!!! Jag får bjuda dig på syndigt onyttiga kakor helt enkelt:)!

Linda sa...

Jag tror det beror på stressen. Jag äter inte heller lika stora portioner eftersom jag inte tycker om mättnadskänslan. Jag äter hellre gler gånger och lite mindre. Jag har alltid varit smal.Efter Tindra vägde jag 48 kg och det är dit jag är på väg igen om jag inte börjar gå upp nu.

Preta: Säg till när du har bakat så kommer jag springandes:)

Susanna sa...

Vill du ha några kilon skickar jag gladeligen över några...

Susanna sa...

Stressen är det säkerligen, fast på mig funkar den inte som jag skulle vilja. När jag är stressad går jag inte ner ett gram - även om jag inte äter...