tisdag 3 februari 2009

Läkarbesöket

Jag vågade mig till VC trots rädslan att bli magsjuk hos läkaren. Jag tänkte att ofta man blir magsjuk på en halvtimme och jag mådde varken illa eller hade ont i magen så det gick ju:)

När jag kom dit fick jag dra hela storyn och hon såg ut som ett frågetecken. Sedan sa hon- Det finns inget vi kan göra för att få dig att må bättre men jag ska prata med en kollega och beteendevetaren så du kan få komma och prata med henne i väntan på KBT.
När hon kom tillbaka så berättade hon att beteendevetaren skulle sluta den 12e men att de beslutade att långsiktigt medicinera mig med antidep och lugnande. Det fanns ju inget att hjälpa mig med?!
Aja nu har jag fårr medicin så jag hoppas att det hjälper lite mot ångesten. Jag är bara rädd att må ännu sämre innan det kickar in och så är jag fruktansvärt rädd för biverkningarna som var diarré, kräkningar, osv. Samma symtom som vid magsjuka. Mer än 1 av 10. Men det får gå, det måste gå.
Hoppas det här hjälper mig nu fram till KBT.

10 kommentarer:

Anonym sa...

När får Du komma till KBT? Vad fick Du för medicin?
Känns det bättre?
*kram*

Linda sa...

4-6 månader väntetid på KBT.
Jag fick sertalin och lergigan.
Jag kommer ju må ännu sämre i början på behandlingen, om det går att må sämre än vad jag gör nu.

Anonym sa...

Jag mår ju skit av mina "nya" kombinerade värk + ångest-tabletter, typ ständig magsjuka, fast jag mår bara dåligt inga andra symtom så det kunde ju ha varit värre.
Jag ska tillbaka till läkare på måndag och förhoppningsvis får jag hjälp, jag kan ju inte må kräkilla varje dag efter kl 14 för att jag blir för trött!!

Linda sa...

Ja det är just det jag är rädd för:-(

Perlamarela sa...

Jag håller tummarna för dig!!! Kramar

Anonym sa...

Hur är det idag?

*kram* Åsa

Linda sa...

Som vanligt förrutom att jag är svintrött. Vaknade kl 3 i natt och var pigg. Jättemärkligt! Nu är jag så trött att jag skulle kunna somna men det går ju inte:(

Anonym sa...

Du är utmanad!!

http://mammasgullunge.blogg.se/2009/february/bildutmaning.html#comment

Anonym sa...

Det är så jobbigt då det känns som att det inte finns någon som kan erbjuda en rätt hjälp. Jag blir så förbannad på att de bara skriver ut mediciner istället för att verkligen satsa på att man ska få rätt hjälp. själv har jag ätit sertralin sedan jag var 13 år är nu snart 22. Hoppas iallafall att du mår bättre snart och att ni slipper bli magsjuka något mer i år

Linda sa...

Jag har mailat en privat mottagning nu så får vi se om jag kan få komma dit och prata med någon i väntan på öppenvården.
Oj, 9 år med sertalin:-o, Får du någon annan behandling?