lördag 6 december 2008

Att inte lita på folk

Jag litar bara på mina närmsta vänner och min familj när det gäller magsjuka. Jag vet att jag är helt insnöad i min fobi men jag har blivit hatisk. Hatisk mot föräldrar och förskolepersonal på förskolan.
Hade alla gått efter 48 timmars regeln så hade det inte blivit så mycket epedimier som det blir.
I våras lades våran förskola ner och vi fick byta. Vilket känns jättebra. Från Oktober förra året till juli nu i somras hade vi magsjuka 11 gånger. 11 gånger! på den gamla förskolan. Det är orimligt- Det är mer än 1 gång i månaden. Och alla gånger utom två blev jag och min man sjuka.
Jag höll dem hemma från Lucia fram till jul i fjol. Inget dagis, inget öppna förskola. Bara hemma. Likförbannat hade vi magsjuka på julafton. Det ska inte få hända i år!
Att ha magsjuka 11 gånger på 9 månader säger ganska mycket hur andra föräldrar skiter i att hålla sina magsjuka barn hemma 48 timmar efter sista symptom.
Jag har pratat med mina barns fröknar om min rädsla och de har lovat mig att berätta och skriva upp på tavlan när det går magsjuka, så jag har känt mig lugn.
Det var ju bara det att det visst har gått magsjuka. Flera barn på en annan avdelning hade blivit sjuka. Men det fanns det ingen info om. Jag fick veta det av en annan mamma vars barn hade blivit dålig. Och jag lämnade mina barn i tron på att det inte gick något skit.
Det man inte vet mår man inte dåligt av är ju sant men jag måste ha kontroll, jag måste veta så jag kan hantera ångesten!

Inga kommentarer: