tisdag 16 december 2008

När fobin inte får som den vill

Jag har barnen på dagis! Förstår ni? Jag har gjort något jag absolut inte skulle göra. Lämna dem på dagis den sista veckan. Jag måste övervinna fobin och jag tror det här är ett sätt. Min man är stolt över mig och då blir jag glad:-) Det går ingen ms på dagis nu heller. Jag har tänkt att blir vi magsjuka på julafton så blir vi. Hur länge det tankesättet kommer funka vet jag inte men det känns okej nu.
Jag och T har hunnit städa hela lgh och har pyntat lite mer, nu är det bara granen kvar och alla juldukar. Kanske jag börjar få liiite julstämning iallafall. Inte bara tänka ms tankar.

I eftermiddag ska jag nog göra knäck. Jag ska göra vanlig och cocosknäck tror jag. Det var så grymt gott förra året.

I går var jag på Luciafirande x2. Först Tindra kl 7.00. det var mysigt och de var så duktiga att jag fick en liten tår i ögat. Sedan blev det grötfrukost och julskinkemacka. Det var trevligt och gott. Det var kul att se de andra föräldrarna också. Jag ser dem sällan eftersom barnen bara går 15 timmarsvecka.
Sedan var det dags för Elias och Emmas firande kl 15.00. De var så söta och duktiga de med. Elias gick tom i tåget. Det trodde jag inte han skulle våga. Det bjöds på lussebullar,pepparkakor och kaffe. Sedan var det julpyssel som gällde. Jag kan ju erkänna att jag inte är någon pysselmänniska. det gick ju sådär.

En kompis tog flera foton på barnen. Hon har också sitt barn där. jag hoppas att jag får kopior. Hon har en bra kamera:-D Det var kul att träffa henne, det var ett tag sedan:-) Hon har världens sötaste dotter måste jag säga. Dottern brukar stå i fönstret och vinka och ge mig kastkyssar. Man blir så glad!

Nu är det snart dags att hämta barnen!

1 kommentar:

Anonym sa...

Hej, hittade hit via FB. Jag har ju inte emetofobi men jag förstår ändå din ångest as you know. Tänk att det är så många som är "vänner" med ångest ändå? Kommer följa dig och jag håller på dig att du fixar det här! En dag i taget försöker jag tänka med mitt paniksyndrom. KRAM Mirre