lördag 13 december 2008

Glad Lucia



I dag är det lucia. Det började bra när jag skulle sätta på Tindra luciakronan. Den var alldeles för stor! Satte man den på minsta hålet så var den lagom för mig. Jag har alltså köpt en luciakrona för vuxna. Nåja det ordnade sig med kronan från förra året och superlim. Tur att hon provade den i dag och inte väntade tills på måndag när hon har sitt lussefirande.
Jag förskte desperat fota mina lussebarn men fick inte till en enda bra bild:-(

Sedan kom kusin Isabel hit och bonuskusin Wilma med sin pappa. Det var länge sedan Wilma och Tindra lekte så det var nog kul för båda. Isabel är en månad yngre än min Emma.

Nu har vi ätit middag, det blev bakad potatis med en god kycklingröra som jag hittade på en blogg.

Bakad potatis med kycklingröra (4port)

4 st bakpotatisar
1 liten grillad kyckling
140 g bacon
1 avokado
1 päron
1 rödlök
2 vitlöksklyftor
2-3 msk mango chutney
4 dl lätt creme fraiche
1-2 tsk curry
Salt, Peppar

Det är luciafirande i kyrkan nu kl 19 men min fobi sätter tyvärr stopp för det:-(

I dag har jag också varit gift i 6 månader. Vi gifte oss fredagen den 13 juni:-D




Inga kommentarer: