söndag 7 december 2008

Skitnatt!

Min stora tjej sover hela nätter. Ja hon är ju 5 år så det är klart hon gör det. Men de gånger hon har vaknat på sena kvällen eller natten betyder magsjuka.
Och sent i gårkväll och i natt vaknade hon. Jag stelnade till som en pinne och Tomas fick gå in. Ångesten satte i gång direkt! Men det var ingen fara. Hon var bara alldeles täppt i näsan. Likförbannat låg jag på helspänn hela natten. Jag har bara slumrat till.
Grannen hade dessutom fest i går så vid 3.30 var det bråk i trappen. Visserligen så försvann folket snabbt men jag kunde inte somna om. Jag hade precis somnat till när min mans väckarklocka ringde 4.30. Somnade om ganska direkt när han hade gått till jobbet men sedan vaknar jag av att hunden morrar och skäller. Då är det en tjej från festen som står och gråter i trappen. Hon vet inte var hon är. Nu är klockan 5.30. Hon var kvar till 7.30 sedan har jag inte hört något mer.
Jag skulle ju ringt polisen för hon behövde ju hjälp men jag var så trött så jag orkade inte tänka snälla tankar. Jag ville bara skrika på henne men det gjorde jag ju givetvis inte. Jag hoppas att hon har nyktrat till och hittat hem så hon inte ligger i trappen och sover, jag ska nog gå ner och titta.
Jag vill flytta... men å andra sidan så var nog inte mina fester tystlåtna när jag var i 17 årsåldern..

I dag är det julmarknad. Blandade känslor. Men det lutar åt att jag går. Jag kan omöjligt hålla mig vaken och ta hand om 3 barn hela dagen. Tar med mig handsprit och inte trängas med för mycket folk.

Inga kommentarer: