måndag 8 december 2008

Ont i halsen och snorig

Fortsättning på tjejen i trappen...
När jag och barnen skulle gå på julmarknaden vid 11 tiden så låg tjejens handväska med innehåll utsritt i trappan. Jag blev lite nervös att jag skulle hitta henne på våningen under. Men jag plockade i hop alla saker. Packade Elias och Emma i vagnen och funderade på om filten som vi har i vagnen är i lgh eller om tjejen frös så hon hade tagit den. jag ringde Tomas men den hängde på styret när han gick till jobbet vid 5 tiden på morgonen så hon har då tagit den.
Jag rotade igenom plånboken och hittade en patientbricka. Ja jag säger då det. Om man inte hittar hem när man bor två portar bort så ska man ju inte dricka.
Jag gick upp och ringde på dörren och lämnade tillbaka handväskan snäll. Fick knappt ett tack av mamman. Efteråt tänkte jag att hon kanske trodde jag var med på festen... Aja. Filten frågade jag inte efter.

Sedan var vi på julmarknad. jag barnen och enkompis med barn. Det var världens minsta julmarknad och aptråkigt. Men Tindra fick åka pariserjul och Elias ville ha en cars tröja så den ska han få i julklapp.

I dag har jag ont i halsen igen. Det går fram och tillbaka. Men nu har jag vita prickar så det kanske är halsfluss. Får se hur jag mår i morgon, då kanske jag ringer vc.

Inga kommentarer: